جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 159
مدیریت مصرف برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی ضروری است

استاندار بوشهر گفت: مشترکان هم‌استانی با هدف جلوگیری از اعمال خاموشی در صرفه‌جویی و بویژه در ساعت‌های پیک بار اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه امسال با یک وضعیت جدیدی در عرصه تولید، توزیع و مصرف برق مواجه هستیم اظهار داشت: کاهش بارندگی‌ها در فصل گذشته سبب کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق‌ آبی شده و در این راستا سطح ذخیره آب در سدها با کاهش مواجه شده است.

وی گرمای زودرس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استفاده از وسائل خنک کننده در سایر نقاط کشور زودتر از سال‌های قبل آغاز شده که این مهم زمینه افزایش مصرف برق را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کاهش بارش باران و خشکسالی‌ها بر روی منابع آبی و بر روی گرمای زودرس تأثیر گذاشت گفت: یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که دستگاه‌هایی که مجوز رسمی داشتند فعالیت آنها از ابتدای خرداد قطع شد و در این راستا دستگاه‌های ماینر غیرمجاز مورد رصد و شناسایی قرار گرفتند و با آنها برخورد شد.

گراوند برخورد قاطع با استخراج کنندگان رمز ارزها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت توزیع نیروی برق، پلیس و دستگاه قضایی ضمن شناسایی و برخورد با عوامل استخراج رمز ارز، این دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی‌ جمع‌آوری می‌شود.

گراوند مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاهش ساعت کار ادارات به سبب مدیریت مصرف برق اجرایی شد و در این راستا برای مدیریت مصرف برق تفاهم‌‌نامه‌‌ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بخشهای صنعت، کشاورزی منعقد شده است که امید می‌رود با تحقق همکاری ها در استان قطعی برق نداشته باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی جهت تزریق بخشی از برق تولیدی مازاد صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی این استان افزود: تحقق این مهم نقش مهمی در پایدار برق استان بوشهر دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 خرداد تأکید کرد: در این آستانه برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برای پایداری برق باید همگان مشارکت کنند تا مشکلی در این عرصه ایجاد نشود.

استاندار بوشهر برگزاری انتخابات پرشکوه و حماسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمام تلاش وزارت نیرو این است که ان‌شاءالله برق قطع نشود و پایداری برق برقرار باشد.

منبع خبر
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0