جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 1522
اجرای طرح ملی و ایده جدید استارت آپ مدیریت مصرف برق از طریق بازی وار سازی آموزشی گیمیفای

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مذکوری در مورد این طرح استارت آپ گفت: تیمی به نام حافظان انرژی به صورت پایلوت در پنج نقطه از استان بوشهر شامل ۲ روستا و دو شهرک و کارمندان اداره ، به منظور ترویج و فرهنگ سازی مدیریت مصرف تشکیل شد .
مذکوری گفت: در این طرح راهکارهای ساده از جمله کاهش درجه کولر از ۱۸ به ۲۴، انتقال استفاده از وسایل پرمصرف به ساعت غیر اوج مصرف، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی در قالب یک نرم افزار بازی و طرح های بازی وار سازی ،  باعث کمک به تامین برق وکاهش هزینه برق مصرفی شد.
مذکوری یادآور شد: طراحی و پیاده سازی این ایده در استان بوشهر صورت گرفت که در گام نخست بصورت پایلوت بود منجر به مشارکت ۵۲ درصدی مشترکان و کاهش مصرف برق به میزان ۲۰ درصد در یک دوره شد، این درحالی است که نرخ جهانی مشارکت و کاهش مصرف در دنیا به ترتیب ۳۰ و ۳ درصد است.
مذکوری گفت: این نشان می‌دهد در میان گذاشتن صادقانه مشکلات با مردم به همکاری آنها در این حوزه می انجامد، همانگونه که در شرایط دشوار کرونایی شاهد همدلی مردم در تمام بخش‌ها و همچنین در حوزه تامین برق پایدار بودیم.
در ادامه دبیر تیم استارت آپ حمید حق جو در خصوص اقدامات و برنامه های اجرا شده ، در حوزه پیاده سازی ایده استارت آپ گیمیفیکیشن(بازی وار سازی ) و طرح های حافظان انرژی گفت : نتایج به دست آمده حاصل  زحمات  شبانه روزی  یک تیم ۱۳ نفره بوده که بازخورد خوبی اجرای این طرح در سطح کشور داشته است و ازجمله اقدامات اجرای این تیم را تولید نرم افزار و یک سامانه با قابلیت  مقایسه ی مصرف انرژی مشترک  با خانوارهای همجوار ، جهت کاهش مصرف انرژی در زمان پیک و روش های ایجاد رقابت سالم و انگیزه و برندسازی و تولید سامانه تحت وب بازی وارسازی نظرسنجی با قابلیت مسابقه ای دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهردر مورد نتایج بدست آمده از این طرح افزود : در این استراتژی بازی وار سازی) گیمیفیکیشن (در مدت کوتاهی به مشترکین طرح کمک کرد شاهدکاهش چشم گیر مصرف انرژی و مشارکت مشترکین باشیم. به طور مثال در  یکی از نقاط پایلوت طرح، مشترکین پر مصرف در سال گذشته 5.5 % از جامعه آماری  را شامل می شدند امادر سال 99 به 4 % رسیده است و به طور متوسط، خانواده 4 نفره 20 درصد درمصرف انرژی صرفه جویی داشته است.      
در پایان مذکوری در مورد اجرای طرح ملی و ایده جدید مدیریت مصرف برق از طریق بازی وار سازی آموزشی با مشارکت مردمی گفت: هدف از اجرای این طرح انتقال برخی مفاهیم به کودکان و نوجوانان است که در فاز نخست ۲۳۰ نفر از کارکنان این شرکت و خانواده آنها شرکت کردند و در فاز دوم خانواده صنعت آب و برق استان و در فازهای بعدی برای همه مشترکان اجرا می‌شود.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0